HEAD PRO

Oscar Flatau

Oscar Flatau är Head Pro och ansvarig tränare på Lysegårdens Golfklubb. Oscar har gedigen erfarenhet och har arbetat många år inom golfen. Han brinner för mötet med dig som människa och är mästare på att hitta ditt ”rätta sätt” att träna för att utveckla din golf efter dina förutsättningar. Hans spetskompetens är klubbgolfaren och han vet hur viktigt det är att just DU spelar efter dina förutsättningar. Oscar erbjuder allt från Juniorträning, Grönt kort, Privatlektioner till Gruppträning och Spellektioner.

Vilka är dina styrkor som tränare? – Jag är pedagogisk, lugn och metodisk. Jag lägger stor vikt vid att individanpassa utbildningen.

Studio och hjälpmedel

Golfstudion på Lysegårdens GK är utrustad med moderna och effektiva hjälpmedel för att ge dig som elev de bästa förutsättningarna för snabb och effektiv inlärning.

SWINGCATALYST (TM) & FLIGHTSCOPE (TM) har varit en stor framgångsfaktor för mina elever under de senaste åren.

Med hjälp av dessa kan du se hur din sving ser ut nu i alla dess detaljer, vad du behöver justera och träna på samt följa din utveckling. För att se framtiden behöver man kunna se tillbaka !

Oscar Flatau

Head Pro

KURSER OCH LEKTIONER

Här nedanför ser du ett urval av de erbjudande jag har. Tillsammans lägger vi upp ett program som överensstämmer med dina mål, ambitioner och förutsättningar. Kontakta Oscar för mer information.

Vill du ha en grundligare genomgång av svingen eller närspelet, rekommenderar vi en 50-minuterslektion som första pass. En 25-minuterslektion ger en kortare sving/närspelscheck eller uppföljning av tidigare lektion. Uppföljning och kontinuitet i träningen är en förutsättning för att utvecklas. För att ge dig som vill ha en kontinuitet finns det en möjlighet att köpa förmånliga Värdekortspaket!

LEKTIONER

25 min 495 kr
50 min 895 kr
50 min Screening 1 495 kr
50 min 2 pers 1 050 kr

NYBÖRJARPAKET

6 lektioner á 50 minuter Startpaket för dig som vill ta Gröntkort med ett helt individuellt upplägg Pris: 4 550 kr (kontakta Oscar för detta paket)

GRUPPLEKTIONER

50 min 3-5 pers 1 400 kr
50 min 6-8 pers 1 600 kr
Spellektion 9-Hål
1 pers 1 750 kr
2 pers 1 100 kr per person
3 pers  900 kr per person

Inloggning nedan sker med golf-id och lösenord till Min Golf, så inget separat konto behöver skapas

SÅ HÄR SÄGER NÅGRA AV MINA ELEVER

”Oscar,
Allt är väl här, speciellt med min golf. Jag har vunnit 3 av 4 tävlingar efter mina lektioner med dig, och sänkt mig till 32,9. I måndags gick jag på 42 p med hcp-resultat 28,3. Mitt mål är ju att jag ska ner till netto 100 slag, så jag är på god väg.

Men framförallt har min inställning till golfspelet ändrats. Jag vet nu att om jag tar ut ett mål vart jag vill att bollen ska hamna, så mirakulöst (?) nog så hamnar den ofta bra nära målet. Det gör att jag, även om jag trasslat mig fram på fairway, ofta kan avsluta hålet med en 2-poängare.

Jag tror inte jag streckat ett enda hål sedan våra lektioner, och jag har gjort par på hål som jag inte har gjort under detta sekel.

Det jag har tagit med mig från dig är fötternas placering och tyngden på hela foten. Men jag har tappat något i längd, speciellt med drivern. Men längden är tydligen ok för att spela där jag är nu.

Dessutom, eftersom du sa att det inte är så viktigt vad jag gör i baksvingen, så upplever jag att jag är mer avslappnad i min svingrörelse. Och det kan bara vara positivt!

Jag har bokat in dig på fredagen kl 9. Jag måste sedan åka till Stockholm på 80-årskalas. Så jag hoppas jag får med mig något om hur jag får till kraften.”

Elisabeth